Wednesday, August 24, 2011

Salam Eid ul-Fitr 1432H!

Dah menjadi kemestian, setiap kali munculnya Ramadhan, kita akan saling bertukar-tukar ucapan salam hari lebaran yang bakal menjelma. Oleh itu, aku juga dengan rasa rendah diri ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam. Mohon diampunkan segala kekurangan dan kesilapan yang telah dilakukan secara sengaja ataupun tidak. Semoga lebaran yang disambut adalah bermakna dan raikanlah dengan sederhana. Bergembiralah dengan seadanya.
Persiapan raya aku? Ala kadar. Ya. Sekadar untuk mewujudkan suasana Aidilfitri. Hanya sepasang baju raya dan membuat sedikit kuih-muih untuk dihidangkan kepada tetamu dan perut sendiri. Aku tidak meminta lebih, cukuplah kalau Aidilfitri kali ini membawa seribu erti kebahagiaan buat aku. Ya Allah, semoga aku berolehnya. Aamin.